Marka Kindle zawsze słynęła z dobrej jakości oraz świetnego systemu. Nie ma nic wiecznego, a więc również pewien błąd nie mógł ominąć firmy Amazon.
Biały ekran?
Aktualnie czytniki Kindle cierpią na poważny błąd. Klienci otrzymują nowe Kindle z biało-pustym ekranem. Po próbie uruchomienia, z czytników nie można korzystać. Błąd ten również dotyczy czytników, które są lub były w użytku. Problem wynika z nowego interfejsu Kindle UI, który firma wdrożyła w zeszłym roku. Cechą tego systemu jest upodobnienie menu Kindle do tego, którego znamy z aplikacji na Android oraz iOS.
Błąd serwerów?
Na ten moment nie wiadomo co powoduje ten błąd lub dlaczego tak się dzieje. Niektórzy użytkownicy używają jak co dzień swojego Kindle i nagle pojawia się pusty ekran. Nowi użytkownicy przechodzą proces konfiguracji, czytają ebook i nagle cały e-czytnik przestaje działać. Nie działa wtedy dotyk, przycisk do włączania/wyłączania. Użytkownicy portalu Reddit spekulują, że może to mieć powiązanie z usługą backend, dostarczaną przez Amazon. Głównym celem jest zasilanie systemu Kindle i wszystkiego czego wymaga Internet.
Jak możemy przeczytać na portalu GoodEReader, Amazon wydał specjalne oświadczenie:
„Jesteśmy świadomi, że niektórzy klienci mają trudności z dostępem do treści na swoich urządzeniach Kindle, a nasze zespoły pracują jak najszybciej, aby rozwiązać ten problem. W międzyczasie klienci mogą skontaktować się z Amazon Customer Support lub podjąć następujące kroki, aby rozwiązać problem” – Amazon dla GoodEReader
Kroki do naprawy.
Jak podaje Amazon aby naprawić problem wystarczy:
– Przejść na stronę internetową Amazon
– Kliknąć zakładkę Zarządzaj swoimi treściami oraz urządzeniami
– Zalogować się na konto
– Kliknąć Urządzenia
– Wybrać czytnik, który jest objęty błędem oraz kliknąć wyrejestruj
– Następnie zrestartować e-czytnik poprzez przytrzymanie przycisku włączania przez 40 sekund
– Po ponownym włączeniu, czytnik Kindle będzie trzeba ponownie zarejestrować na koncie Amazon. Wyrejestrowanie i ponowne zarejestrowanie urządzenia nie spowoduje utraty żadnej zawartości.
Podsumowanie
Jeśli wam się ten błąd przydarzył najlepiej skontaktować się z Amazonem lub podjąć następujące kroki. Kiedy firma naprawi ten błąd? Tego jeszcze nie wiemy. Na ten moment jest to świeża sprawa, więc oby jak najszybciej.
Mieliście ten problem? Dajcie znać w komentarzach!
Przy okazji zapraszamy na nasze media społecznościowe, gdzie często pytamy Was o zdanie, organizujemy quizy oraz dodajemy najnowsze informacje na temat czytników!
Instagram – @naczytniku
Facebook – naczytniku
Autor: Kacper
Źródło: GoodEReader, Amazon
komentarz z dnia: 30 stycznia 2023… i fragment tekstu: „Kiedy firma naprawi ten błąd? Tego jeszcze nie wiemy. Na ten moment jest to świeża sprawa, więc oby jak najszybciej.” Dzisiaj mamy już rok 2025 i problem nie zniknął, no i zupełnie odbiera prezyjemność korzystania z tego urządzenia, skoro lekturę trzeba rozpocząć od twardego restartu…. i jeszcze jedno: kolerjny cytat: „– Po ponownym włączeniu, czytnik Kindle będzie trzeba ponownie zarejestrować na koncie Amazon. Wyrejestrowanie i ponowne zarejestrowanie urządzenia nie spowoduje utraty żadnej zawartości.” … niestety łączy sie z to całkowitym wyczyszczeniem kindla….