Wszystko, co musisz wiedzieć o reklamach Kindle

Zapewne niejedna osoba przeglądając czytniki Kindle natknęła się na ten sam model w dwóch wersjach. Opisane były jako “Z reklamami” oraz “Bez reklam”, a ich cena różniła się o kilkadziesiąt złotych.

W tym artykule odpowiemy m.in. na najważniejsze pytania: Czym różnią się od siebie czytniki? Gdzie pojawiają się reklamy? Którą wersję czytnika Kindle lepiej kupić? Jak usunąć reklamy?

 

Przykładowa reklama na czytniku Kindle
Przykładowa reklama na czytniku Kindle

Czym różnią się od siebie Kindle

Jak same nazwy wskazują, różnią się wyświetlaniem reklam. Czytniki “Z reklamami” wyświetlają banery wybrane przez Amazon. Najczęściej spotkamy  książki oraz inne produkty dostępne do kupienia w Kindle Store. Wyświetlanych ofert jest jednak niewiele i nie są one dedykowane dla polskich odbiorców. Umiejscowiono w taki sposób, że nie przeszkadzają w użytkowaniu czytnika. 

Czytnik w takiej wersji jest jednak tańszy niż Kindle “Bez reklam”, różnica w cenie pomiędzy czytnikami to około 50-100 zł. Nie jest to dużo, jednak z drugiej strony czytniki nie są tanie, więc kilkadziesiąt złotych mniej to zawsze atrakcyjniejsza oferta. Mówiąc o cenie warto również wspomnieć, że Prime Day, który w tym roku ma miejsce 12 lipca, oferuje czytniki jeszcze taniej.

 

Gdzie pojawiają się reklamy?

Miejsce, w którym reklamy są najbardziej zauważalne to wygaszacz ekranu. Tam po każdym wyłączeniu czytnika pojawi się sponsorowana grafika od Amazon. Drugim miejscem, w którym spotkamy promowane oferty będzie strona główna czytnika. Tam w dolnej części ekranu pojawi się niewielki baner z reklamą. Takie umiejscowienie reklam sprawia, że nie są one uciążliwe ani nie przeszkadzają w wygodnym korzystaniu z czytnika.

Jeśli któraś z wyświetlanych ofert zachęci nas do zakupu wybranej pozycji, wystarczy na nią kliknąć. Zostaniemy automatycznie przeniesieni do strony Amazon, na której można zakupić książki, audiobooki oraz inne produkty. 

 

Czytnik Kindle bez reklam
Czytnik Kindle bez reklam

Jak usunąć reklamy?

Amazon jednak daje możliwość usunięcia reklam z czytnika. Aby pozbyć się ofert sponsorowanych konieczne będzie pokrycie różnicy w cenie pomiędzy posiadanym czytnikiem, a jego wersją bez reklam. Cały proces jest szybki i możliwy do zrobienia na stronie Amazon.

 

Usuwanie reklam krok po kroku:

  1. Wejdź na stronę Zarządzanie treścią i urządzeniami.
  2. Z zakładki Urządzenia wybierz to, z którego chcesz usunąć reklamy.
  3. W obszarze Oferty specjalne kliknij opcję Usuń reklamy.
  4. Pojawi się okienko informujące o cenie usunięcia reklam.
  5. Zaakceptuj klikając Zakończ oferty i zapłać opłatę.

 

Przykładowa reklama Amazon
Przykładowa reklama Amazon

Którą wersję czytnika Kindle lepiej kupić?

Czytniki nie różnią się od siebie aż tak bardzo, jednak wersja z reklamami będzie według nas lepszym wyborem. Tak jak wspomnieliśmy wyżej, wyświetlanych reklam nie jest dużo i nie są one uciążliwe. Zgadzając się na nie jesteśmy w stanie zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt złotych. Co więcej, jeśli po zakupie czytnika reklamy jednak okażą się przeszkadzające Amazon udostępnia opcję usunięcia ich. Operacja jest płatna, a kosztuje tyle, o ile droższy był czytnik bez reklam. Dzięki temu obie możliwości, kupienie czytnika bez reklam oraz kupienie czytnika z reklamami, a następnie ich usunięcie, kosztują tyle samo.

Warto jednak pamiętać, że czytniki z reklamami nie będą dostępne na polskiej stronie Amazon. Wynika to z braku spersonalizowanych reklam dla naszego kraju. Konieczny będzie zakup czytnika za granicą, używając np. niemieckiej lub włoskiej wersji Amazon. Co za tym idzie, reklamy przygotowane są pod dany, zagraniczny rynek. 

 

Autor: Karolina

 

Zobacz również:

Kindle – wskazówki, które każdy powinien znać

Najtańsze czytniki 2022 r.

Czy Amazon przestanie sprzedawać e-booki w aplikacji Kindle?

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *